Naša web stranica može koristiti kolačiće (cookies) radi poboljšanja korisničkog iskustva i analize posjećenosti.
Metode rada
Edukacija se bazira na integrativnom modelu sistemske obiteljske psihoterapije koji podrazumijeva više različitih pristupa koji imaju svoje specifičnosti u teorijskim terminima, metodama, praksi i superviziji. Sadržaj programa i metode rada prate najnovije preporuke EFTA TIC-a, krovnog europskog trening instituta
Osnovna metoda rada edukacije je interaktivni iskustveni grupni pristup u kojem odnosi polaznika s voditeljima edukacije te drugim polaznicima pružaju primarni kontekst za učenje i rast tijekom edukacije.
Grupni proces
Kako bi polaznici mogli razviti kompetentan, fleksibilan i otvoren profesionalni kontakt u radu s pojedincima i obiteljima, u edukativnom procesu poseban naglasak stavljamo na stvaranje kvalitetne grupne povezanosti na svim razinama kako bi stvorili sigurnu atmosferu u radu koja je temelj za dijeljenje osobnih ili obiteljskih iskustava.
Na taj način želimo potaknuti polaznike da:
1) osvijeste relevatne osobne teme koje bi mogle utjecati na njihov budući terapeutski rad, i u pozitivnom i negativnom smislu,
2) samorefleksivno prate prisutnost njihovih tema u edukaciji i budućem terapeutskom radu, a kako bi minimalizirali njihov moguć negativan utjecaj i kako bi mogli iskoristiti te iste teme za poboljšanje odnosa u edukaciji, u budućem terapeutskom procesu te za osobni rast i razvoj.
Trajanje edukacije
Ukupno trajanje edukacije je minimalno četiri godine. Svaka godina edukacije ima deset edukativnih vikenda koji su organizirani uživo kroz dva (subota, nedjelja) ili tri dana (petak, subota, nedjelja). Intenzivan program sastoji se od teorijskog i praktičnog rada te iskustvenog rada u prve dvije godine i supervizije u trećoj i završnoj godini.
Osim osnovnog programa svaki polaznik treba dodatno ostvariti osobni iskustveni rad, superviziju u manjim grupama i individualnu superviziju, rad u malim sustručnjačkim (peer) grupama, praktičan rad i treba imati profesionalno iskustvo u području mentalnog zdravlja i suradnju s dugim stručnjacima.
Osobni iskustveni rad se odnosi na individualnu psihoterapiju ili partnersku psihoterapiju.
Poželjno je da se započne u prvog godini edukacije, a da bi polaznik ispunio sve uvjete za završavanje edukacije treba imati odgovarajući broj sati koje dokazuje potvrdom od svog psihoterapeuta.
Za sve polaznike koji imaju iskustvo osobnog rada koji se veže uz prijašnje psihoterapijske edukacije redefinirati će se broj sati koji treba ostvariti.
Supervizija u malim grupama (do tri polaznika) i supervizija jedan na jedan se odnosi na supervizijski rad s polaznicima edukacije koji se sami organiziraju i dogovaraju sa svojim supervizorom.
Kako bi se tijekom edukacije zadržala multiperspektivnost i ostvarilo iskustveno učenje u različitim kontekstima, edukanti osobni psihoterapijski rad trebaju obavljati kod psihoterapeuta koji nije ujedno i edukator, a individualnu superviziju kod sistemsko obiteljskog psihoterapeuta.
Kroz edukativni proces očekuje se da polaznik prolazi raznovrsnu literaturu iz područja sistemske obiteljske psihoterapije koja se odnosi na knjige, priručnike i studijske udžbenike, znanstvene i stručne radove te audio i video prikaze i podcaste.
Osim voditeljica koje će voditi edukativni proces, uključivati će se predavači, edukatori i supervizori ovisno o temama i područjima koji se obrađuju.